Salt Galata’da panel: Türkiye’nin Uluslararası Sergilere Katılımı

T24 Kültür Sanat

Salt, 1950’lerden günümüze Türkiye’nin Venedik Bienali ve dünya fuarlarına iştiraki üzerine bir panel düzenliyor. 23 Kasım’da Salt Galata’da gerçekleştirilecek aktiflikte Aynur Gürlemez Arı, His Demir, Osman Erden, Vasıf Kortun ve Zeynep Yasa Yaman bir ortaya gelecek.

Garanti BBVA tarafından kurulan Salt, önümüzdeki günlerde erişime açılacak Venedik Bienali’nde Türkiye: 1895-2022 isimli yeni e-yayını kapsamında bir panel düzenliyor. 23 Kasım Cumartesi günü 15.00-18.00 saatlerinde Salt Galata’da gerçekleştirilecek programda, Aynur Gürlemez Arı’nın kaleme aldığı yayının yanı sıra Salt’ın “Uluslararası Türkiye Sergileri” ile “Uluslararası Bienallere Türkiye Katılımı” başlıklı haritalandırma projelerinden yola çıkarak dünya fuarları ve Venedik Bienali’ndeki Türkiye stantlarının kültür siyasetleri ve milletlerarası ilgiler ile ilişkisi ele alınacak.

Program, Vasıf Kortun’un Türkiye’den memleketler arası bienallere resmî ve kişisel iştirakleri derleyen bu araştırmaların ortaya çıkış nedenlerinden bahsedeceği konuşmasıyla başlayacak. Kortun’un, haritaların sunduğu potansiyel okumalara ve yeni e-yayın ile kesiştiği noktalara değineceği giriş konuşmasını, Osman Erden moderatörlüğünde Zeynep Yasa Yaman, His Demir ve Aynur Gürlemez Arı’nın sunumları izleyecek.

Zeynep Yasa Yaman, sunumunda 1950’lerdeki kültür siyasetleri ve milletlerarası münasebetler bağlamında Türkiye’nin dünya fuarları ile bienallerdeki pozisyonunu tartışacak. Bu yıllarda başlayan resmî iştiraklerin, sanat galerilerinin açıldığı ve sivilleşmenin başladığı kültür ortamına yansımalarını kıymetlendirecek. His Demir, Türkiye’nin 20. yüzyılın birinci yarısında katıldığı dünya fuarlarına odaklanacak ve bilhassa 1958 Brüksel Dünya Fuarı üzerinde duracak. Bu fuardaki pavyonun planlanmasında benimsenen sanatlar sentezi fikrini ele alarak geçicilik-kalıcılık kavramlarını sorgulamaya açacak. Aynur Gürlemez Arı ise arşivler üzerinden yürüttüğü araştırmasını temel alarak Türkiye’nin Venedik Bienali ile münasebetini ve bienalde gerçekleştirdiği ulusal stantları inceleyecek. Bu temsillerin Paris ve São Paulo bienalleri ile temasını gündeme getirecek.


Eserleri infial yaratan Sayna Soleimanpour: Ben neden bayan cinayetlerini güzelleyeyim?


 

 

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir